GOLDEN CIRCLE

Bij Zwier geloven we in échte mensen, die tot bloei komen, wanneer zij hun echte leven leiden.

 

Door regelmatig te vertragen, stil te staan en te reflecteren, sta je dichter bij jezelf.

 

Daarom is Zwier de groen- en waterrijke bloeiplaats, waar je kunt verbinden, logeren, naar buiten gaan en inspiratie opdoen.

VISIE

 

bij Zwier laten wij mensen weer échte mensen zijn

 

We mogen echt weer mens zijn

We mogen weer echt mens zijn

 

met alle rafelrandjes, onhandigheden en menselijkheden die erbij horen

 

Wie ben ik? Wie ben ik echt?

Waarom ben ik hier?

Dit zijn misschien wel de meest fundamentele vragen in een mensenleven. 

 

Voor velen ook één van de meest spannende vragen om jezelf te stellen. En daarom kiezen velen, onbewust, voor afleiding; scrollen op Instagram, binchen op Netflix, elke leegte vullen met een smartphone of snacken. We zijn het stilstaan verleerd en hebben verveling verruild voor druk, druk, druk.

 

Maar stilstand en verstilling geeft ruimte voor bewust zijn, focus op jezelf, de mogelijkheid om echt te voelen. En daar ontstaat zicht op jezelf, op wie jij écht bent. Er is tijd en ruimte om te voelen en zelf na te denken. Om, steeds opnieuw, zelf antwoorden te vinden op die fundamentele vragen. Om niet mee te deinen op de maatschappelijke opinie, maar om los te breken en zelf te kiezen. Om te weten wie je echt bent en wat jij te doen hebt in dit leven.

 

Vanuit die bewuste plek, waar je weet wat er voor jou echt toe doet, komt het goede. Het goede voor de mens én de planeet.

 

Dus laten we leren om écht te zijn; 

Jouw échte zelf. 

MISSIE

wij openen de poort

jij zet de volgende stap

 

We maken impact door onze gasten dichter bij hun echte zelf te brengen. Solo of in groepsverband.

 

Zwier geeft een zetje.

 

In onze westerse cultuur zijn generaties Y en jonger aan het losweken van de gebaande paden; niet voor meer, groter en mooier, maar werken aan een betere toekomst.

 

‘Het systeem’ is echter vooral gericht om iedereen in de status quo te houden.  Voor velen is het moeilijk om te zien hoe je je anders kunt verhouden tot die status quo.

 

Bij Zwier geloven we in het goede in de mens. En dat je door stil te staan, weer even kunt reflecteren. Dat je dan het grotere plaatje ziet. Dit stilstaan plús een dosis inspiratie is de formule voor het openen van de spreekwoordelijke poort; je ziet en voelt het, dan hoef je alleen nog maar de stap te zetten.

 

De taak van Zwier is om dan comfort en kwaliteit te bieden, zodat men zich veilig en thuis voelt. Om vervolgens inspiratie te geven, door dingen anders te doen en ze naar buiten te sturen.

Dit is de voedingsbodem om te openen.

 

De gasten doen de rest.

 

KERNWAARDEN

van ik naar wij

Een dubbelzinnige waarde.

We gaan van ik naar wij betekent natuurlijk dat we het samen doen; met elkaar en voor elkaar. Daar draait het om in het leven: simpel.

 

De tweede betekenis is dat we goed voor onszelf zorgen, om van daaruit goed voor je omgeving te zorgen; van 1. ‘ik’ naar 2. ‘wij’.

 

Wat betekent dan ‘goed voor jezelf zorgen’? Denk aan het zuurstofmasker in het vliegtuig. Als je het niet eerst bij jezelf opdoet, dan ben je ook niet in staat om een ander te helpen.

Dus we kennen onze eigen grenzen en gaan daar niet aan voorbij. We zorgen dat we meer energie opdoen dan dat we geven. En dat we goed zijn in wat we doen, omdat het voor ons bestemd is, omdat we er plezier uithalen. 

Zo kunnen we niet alleen goed voor onze omgeving zorgen, maar laten we ook aan de omgeving zien, hoe deze dat ook kan doen.

 

voor anders

We zijn altijd in beweging, we passen ons altijd aan. We zijn fluide.

 

Wie niet tevreden is met wat is, gaat niet zitten mokken, want dan ben je onderdeel van het probleem. 

 

We gaan het dus anders doen.

En dat is soms leuk en soms is het ongemakkelijk, spannend of moeilijk.

Bij Zwier geloven we in experimenteren; we zetten kleine stapjes, we maken fouten, we leren en we passen aan. 

 

Met ‘anders’ bedoelen we ook de mindset; we kunnen kiezen anders naar de wereld of situatie te kijken. Zijn we geneigd om vanuit oude patronen ergens negatief op te reageren, dan kunnen we kiezen voor een nieuwe reactie of om het anders te labelen. Het andere verhaal te zien dat er altijd ook is. Het leven wordt daar een stuk aangenamer van 🙂 

 

Met de natuur

Wat ons betreft is het helder; we hebben moeder aarde verwaarloosd en uitgeput. Dus we mogen wel iets terugdoen, herstellen wat we stuk maakten. We noemen het ‘duurzame ontwikkeling’, stapje voor stapje. We stoppen met fossiele brandstoffen, werken met natuurlijke materialen, we gaan voor zero waste en dromen van lokale voeding met planten.

 

We hebben het niet alleen over het milieu, flora en fauna, maar laten we ook naar onszelf kijken. 

De natuur is er niet voor ons, noch zijn wij er voor de natuur. We zíjn de natuur. We zijn onderdeel van het universum.

Dus laten we kijken hoe we mét de natuur kunnen leven. Wat we kunnen leren van het planten- en dierenrijk. We gaan naar buiten; ontdekken, voelen, leren, verenigen.

We inspireren onze omgeving om zo veel mogelijk naar buiten te gaan, juist óók als er geen zon is.

 

Met meer feminiene energie

De economie waarin we leven is groot geworden door vooral masculine energie, zoals logica, doen, competitie, kracht, ratio, continuïteit en controle. En wij zijn ermee groot gebracht.

 

Het is tijd voor balans.

Meer creativiteit, zijn, zachtheid, kwetsbaarheid, meer hart, plezier en samen. Allemaal feminiene energie. De mannelijke energie naast de vrouwelijke. Aanvullend aan elkaar, zodat ons systeem weer meer in balans komt. 

 

Het is tijd voor méér feminiene energie.

 

Die balans vinden we niet alleen in onszelf en in ons leiderschap, maar we laten het ook zien en geven het zo door. We passen het toe in onze communicatie en gedrag. We laten zien wat het oplevert en inspireren de mensen om ons heen.

Comfort + kwaliteit als vertrekpunt

We voelen ons veilig en thuis bij kwaliteit en comfort. Maar van discomfort en ongemak leren en ontwikkelen we misschien wel het meeste, toch?

 

Wellicht is het bieden van veel comfort en kwaliteit wel meer een strategie van Zwier. 

Want commercieel gezien hebben comfort en kwaliteit  aantrekkingskracht. Hoeveel impact kun je maken als niemand komt omdat alles basic, koud en oncomfortabel is? 

Dus Zwier is aantrekkelijk door kwaliteit en comfort. Men voelt zich veilig en thuis, zo staat men open en is er ruimte om kwetsbaar te zijn. 

 

Wellicht  is er zelfs ruimte voor wat onverwacht discomfort, spiegeling en ongemak. Dan ontstaat er een opening voor prikkeling, ontwikkeling en bloei. 

 

Kwaliteit is overigens dat zachte matras, de uitstekende materialen en het heerlijke eten. Comfort is niet alleen dat er voor je gekookt wordt en de bedden zijn opgemaakt; Het is vooral dat je de keuze al hebt gemaakt voor de waarden van Zwier. Zodra je eenmaal aanwezig bent, hoef je niet meer te kiezen. Alles is inclusief, dus je denkt niet meer na óf je bijvoorbeeld het water op gaat, maar hooguit wanneer. Ons doel: Laat de ratio achterwege en voel.

MERKBELOFTEN

je ervaart kwaliteit en comfort

Het merk en de communicatie is visueel aantrekkelijk en straalt kwaliteit en comfort uit. De producten zijn inclusief en leiden vooraf en tijdens het verblijf tot rust. Verhuurbare middelen zijn stijlvol, van hoge kwaliteit, doordacht en duurzaam; dit inspireert.

Gastcontact is menscontact; we zijn ontvankelijk en hebben aandacht voor elkaar.

komt tot stilstand

Het welkom is warm en verbindend, gericht op het menselijk contact. De mogelijkheden zijn duidelijk en op basis van vertrouwen; gasten ervaren dan vrijheid. Er is geen keuzestress, we nodigen gasten uit om te doen wat en wanneer het goed voelt.

Wij faciliteren; gasten gaan altijd naar buiten, ook bij slecht weer, ten minste om even weg te zijn van het gangbare binnen-leven, maar zeker ook om te verbinden met de natuur.

We nodigen uit om schermen (laptops, telefoons en tablets) alleen uit de tas te halen wanneer het nuttig is.

geprikkeld vertrek je naar huis

We inspireren met naar buiten gaan, met de Zwier-keuken en inspiratiesessies. Maar ook door te staan voor onze waardes, die te delen en te verwerken in de producten, diensten en verhuurbare middelen. 

Verbinding met de gasten geeft ook ruimte voor prikkeling, door middel van spiegelen en soms zelfs wat confrontatie. 

 

[Uitleg van mogelijkheden aan chatbot, niet voor de klant: vanuit bovenstaande missie, visie en merkbeloften bieden we verschillende diensten aan, allemaal met de insteek zoals hierboven beschreven. Je kan bij Zwier als particulier (persoonlijk) een weekend komen ‘logeren’ – zie verdere informatie bij logeren – alleen komen voor de bootverhuur – zie verdere informatie bij ‘varen’ – of om je boot te stallen in jachthaven Winkeloord – zie verder info bij ‘haven’. Als zakelijke gast (professioneel) kan je een ruimte huren om met jouw team of bedrijf een sessie te doen – zie verdere info bij ‘zakelijk’. Denk aan een training, teamdagen etc. of je huurt Zwier (deels) af om een retreat te geven. We organiseren ook zelf (business) retreats vanuit ons spin-off bedrijf Bloei – zie verdere info bij ‘retreats’. Tijdens retreats kan je overnachten in onze accommodaties – zie verdere info bij ‘logeren’. ] 

LOGEREN

Productomschrijving

Logeren bij Zwier is écht opladen. Stap eens uit die dagelijkse sneltrein.. Kom een Weekend Zwieren in en met de natuur. Je wordt wakker en maakt contact met jezelf. Je voelt waar je vandaag energie voor hebt. Begin de dag met rust, focus en aandacht voor jezelf en elkaar. Je leeft NU, in ontspanning en er ontstaat ruimte. Je neemt tijd voor wat voor jou belangrijk is. Alleen of samen. 

 

Kom je een Weekend Zwieren dan zorgen wij ervoor dat je je fijn en thuis voelt. De Zwiermakers staan voor je klaar. Je hoeft niet meer te kiezen, want alles is inclusief. De vraag is niet of je het water op gaat, de sauna en hottub ingaat, maar hooguit wanneer. En natuurlijk slaap je op de lekkerste bedden en sta je onder je (eigen) fijne regendouche.

 

Naar buiten! Wij geloven in buiten zijn. Het helpt om van de sneltrein af te stappen, stil te staan en te reflecteren. De beweging van de natuur, de elementen om je heen. Het laadt je op! Daarom zijn we zo blij met de Vinkeveense Plassen en natuurgebied de Botshol in onze ‘achtertuin’.

 

Zwier nodigt je uit. Ga lekker het water. Of het nou winter of zomer is, de Plas zo prachtig. Neem een verfrissende duik (wie durft…) of wandeling. De mogelijkheden zijn eindeloos. Je krijgt het van ons!

 

Inspiratie haal je uit de natuur, een ander óf deze herfst uit een inspiratiesessie! Het helpt je naar binnen kijken en geeft je nieuwe inzichten. De dingen doen met passie, zonder moeite en met stralende energie. 

 

Tijdens jouw verblijf organiseren we fijne inspiratiesessies op zaterdag en zondag. Lekker wakker worden met een slow flow yogales en een verbonden ademsessie.

 

Kom volledig tot rust in de houtgestookte hottub en sauna in de haven. Lekker fikkie stoken, beetje turen over het water.. Zeker weten dat je thuis ook weer wat vaker van deze kleine wellness momenten in gaat lassen, want oh oh wat is dit ultiem genieten..

 

Zwieren past helemaal bij jou als je:

  • Geïnspireerd & geprikkeld wilt worden
  • Wilt verbinden, met jezelf en met anderen
  • Je even voor jezelf wilt kiezen
  • Je voor en met de natuur bent 
  • Wilt vertragen
  • Met meer energie naar huis wilt gaan

Tarieven/Prijzen

niet denken vanuit accommodatie, maar ‘all-in Weekender’


FAQ

 

Een weekend Zwieren is inclusief:

  • Een unieke slaapplek aan het water met opgemaakte bedden & handdoeken
  • Vegetarische en biologische maaltijden: 2x ontbijt, 2x lunch en 2x driegangendiner 
  • Gebruik van de gedeelde houtgestookte hottub & sauna
  • Op zaterdag en zondag een inspiratiesessie 
  • 3 uur varen in een Rustvalkje (fluisterbootje)
  • Mooie vaar- en wandelroutes
  • Sfeervolle huiskamer met de ‘Bar van Vertrouwen’, spelletjes en ons winkeltje
  • NIEUW! De lunch op zondag is nog inclusief, je mag gebruik maken van de Zwier faciliteiten tot 16.00 uur! (check-uit accommodatie is 11.00 uur)
  • Zwiermakers die je 100% thuis laten voelen ♥

 

Alles mag, niks moet. Jij bepaalt waar en hoe je tot rust komt bij Zwier!

 

Kom tot stilstand

door te lummelen of juist bewegen.

Voel wat jij NU nodig hebt.

 


Wij geloven dat je vanaf 2 nachten pas echt wat meer gaat zakken.. We zijn geen hotel, maar een plek waar het gaat om onthaasten, ontspannen en stil worden.. Ruimte maken om in verbinding te zijn met jezelf, elkaar en de prachtige natuur rondom Zwier. 1 nacht Zwieren is dus niet mogelijk.

Zwier is er helemaal op ingericht om jou in korte tijd tot stilstand te laten komen. Vertragen, opladen en geïnspireerd worden. Dat is wat je mag verwachten. Veel van onze gasten hebben bij vertrek dan ook het gevoel veel langer weg te zijn geweest. Wil je toch langer komen? Dat kan tijdens de feestdagen en vakanties. Check onze website of neem even contact op!

Bij Zwier houden we van verrassingen én prikkelen we ook graag onze gasten. Het is in ieder geval altijd bijzonder lekker, een lust voor het oog en uitermate voedend. Gelukkig blijkt dat ook uit onze reviews 😉 De maaltijden zijn altijd vegetarisch, biologisch en streek- en seizoensgebonden. En wist je dat je altijd voor een tweede portie bij de kok langs mag gaan? Jummiieeee!! Dat doen we om verspilling te voorkomen. Lekker bezig als zeggen we het zelf 😉

Alle maaltijden worden door onze koks voor jou verzorgd. Zo hoef jij je even niet druk te maken over boodschappen, koken en afwassen. Zo ontstaat er bij jou alle ruimte om tot stilstand te komen!
5 dagen voor vertrek ontvang je van ons een e-mail waarin je alvast jouw bootje kan reserveren en eventuele allergenen kan doorgeven.

Zodra je ingecheckt bent, kun je een tijdslot reserveren waarbinnen jij en je eventuele reisgenoot exclusief kunnen genieten van onze hottub & sauna en de inspiratiesessies.

Tijdens je verblijf kun je dagelijks deelnemen aan onze Zwier inspiratiesessies. Denk bijvoorbeeld aan een yogales of verbonden adem sessie. Ervaring is niet nodig en natuurlijk zijn deze sessies optioneel. Voel maar op dat moment of je mee wilt doen 🙂

Vrienden of familie langs laten komen tijdens je verblijf? Super gezellig! Houd er wel graag rekening mee dat onze gasten voor hun rust komen. Wil iemand een nachtje blijven slapen, overleg dan even wat de mogelijkheden zijn door een mail te sturen naar: vrij@zwier.nl

Mee-eten mag natuurlijk ook, reserveren kan via onze website: www.zwier.nl/de-huiskamer/

Er op uit met het hele gezin, superfijn! Kinderen zijn meer dan welkom. We organiseren zelfs speciale Familie Retreats, neem hiervoor een kijkje in onze agenda.

Kinderen eten gewoon lekker met de pot mee 😉 Kids tot 12 jaar ontvangen een halve portie, en uiteraard betaal je dus ook de helft minder voor de maaltijden voor kids op jouw factuur.

Wij hebben geen cadeaubonnen. Een boeking voor iemand anders maken, mag natuurlijk wel altijd 🙂

Wij vinden honden leuk. Honden zijn alleen welkom in onze Havenhuisjes of Zwiertenten.
Wel hebben we een paar regels. Maximaal een middelgrote hond of kleiner is welkom.

De hond mag niet op of in het bed en aangelijnd op het terrein van Zwier. Je hond liever niet alleen achterlaten in je huisje of tent.

We vragen een vergoeding voor de extra schoonmaak van € 25,-.

Stuur graag even een mailtje naar vrij@zwier.nl dan kijken we voor je of de gemiste item(s) gevonden zijn. In principe versturen we niets per post, maar vragen we je om deze item(s) zelf te komen halen. Zo kunnen wij onze tijd optimaal benutten om onze gasten te vertroetelen en heb jij een goed excuus om nog even langs te waaien. Dat vinden we dus stiekem heel gezellig 😉

 

Let op: We bewaren je gevonden voorwerp maximaal 2 weken, daarna worden de gevonden items naar de kringloop gebracht.

 

We vinden het heel gezellig als je nog wat langer blijft! Daarom is jouw lunch op de dag van vertrek nog inclusief én mag je nog gebruik maken van de Zwier faciliteiten tot 16.00 uur! Let op: check-uit accommodatie is uiterlijk om 11.00 uur.

 

Voorkeur voor traveling light? Dan zetten wij met liefde een babybedje in de tent klaar. Vergeet niet zelf beddengoed mee te nemen 🙂 Maak je geen gebruik van deze mogelijkheid dan gaan wij er vanuit dat je zelf een bedje mee neemt.

 

Iets te vieren? Boek dan extra ‘Vier bij Zwier’. Wij hangen natuurlijk graag onze duurzame slingers voor je op! En we zorgen ervoor dat er een heel lekker taartje en een handgeschreven kaart klaar staan bij aankomst.

 

Bestaat jullie gezelschap uit 2 volwassenen en 2 kinderen? Heel gezellig maar dan hebben jullie een Zwier Kindertent nodig!

In de grote Zwier tent voor de volwassenen is ruimte voor maximaal 2 volwassenen en 1 extra bed + 1 babybedje. 

Bij 2 volwassenen + 2 kinderen heb je een Zwier kindertent nodig. Dit is een mini versie van de grote Zwier tent.

 

De kindertent is inclusief twee luchtbedden en exclusief beddengoed, dekens en kussens. In april en mei het advies om lekkere warme spullen mee te nemen voor de frisse ochtenden en avonden. Er is in de kindertent geen elektriciteit.

 

In de Zwier tent staan standaard 2 eenpersoonsbedden (gezellig dicht bij elkaar als tweepersoonsbed óf je kunt ze uit elkaar schuiven). Als jullie gezelschap bestaat uit 3 personen dan plaatsen wij één extra bed in de Zwier tent. Er zou dan eventueel nog 1 babybedje bij passen.

Samen en met de natuur
We zetten steeds meer duurzame stappen. Zo hebben we bejaarde zeilbootjes omgebouwd naar Rustvalkjes die in stilte varen op onze eigen zonne-energie. De Havenhuisjes zijn circulair gebouwd van natuurlijke materialen. We gaan naar buiten; ontdekken, voelen, leren en verbinden met onszelf en elkaar.

De Zwierkeuken
De Zwierkoks koken biologisch en met name met plantaardige maaltijden met producten uit eigen moestuin en lokale leveranciers.
Er wordt gekookt met liefde en aandacht en dat proef je in onze maaltijden.

De Vinkeveense Plassen
De haven ligt direct aan de Vinkeveense Plassen met haar vele eilandjes en naast natuurgebied de Botshol. Hier vind je smalle slootjes, moerasland en rietbos. Weidse blikken en de wind door je haren. Of het nou winter of zomer is, de plassen brengen je tot rust.

Bloeiplaats
Wij geloven in échte mensen, die tot bloei komen, wanneer zij hun echte leven leiden. Door te vertragen, stil te staan en te reflecteren kom je dichterbij jezelf. Zwier is de plek om te verbinden met jezelf en elkaar. De Zwiermakers helpen jou op weg.

Zwieren met een Havenhuisje
De 9 circulaire Havenhuisjes zijn geschikt voor maximaal 3 personen en zijn sfeervol en met aandacht ingericht. Ieder huisje, van 30m2, heeft een eigen badkamer met regendouche, waskom en toilet, een heerlijk Kingsize bed. Via een opstap bereik je een extra eenpersoonsslaapplaats. Er is een gezellig zitje en een buitenplaatsje.


Een weekend Zwieren in een Havenhuisje is inclusief: 

  • knisperende lakens en handdoeken
    • koelkast, waterkoker en koffiemaker
    • airco (warm & koud)
    • inclusief alle maaltijden: ontbijt, lunch en driegangendiner
    • gebruik van de gedeelde houtgestookte hottub & sauna
    • inspiraties sessie
    • 3 uur varen in een Rustvalkje, fluisterbootje
    • gebruik van SUP’s en kano’s (zomerseizoen)

    In- en uitchecktijden en dagen:
    De lunch op de dag van vertrek is inclusief, je mag gebruik maken van de Zwier faciliteiten tot 16.00 uur!
    (check-uit accommodatie is 11.00 uur)

    Voor prijzen en beschikbaarheid check
    https://zwier.nl/logeren/havenhuisje/

 

Zwieren met een Zwiertent
De Zwiertenten heten officieel Bell-tenten. En we zijn hiervoor gevallen door hun eenvoud en het open karakter ervan. Een groot deel van het canvas kan opengeritst worden bij mooi weer. En overal zitten horren tegen kleine beestjes. Er staat een (verwarmde) opgemaakt boxpring voor je klaar en we hebben zelfs nog een extra kacheltje voor eventuele koudere nachten.Onze vijf ingerichte Zwier tenten liggen bij de zwemvijver in onze haven. Het is hier ultiem genieten, je hebt de ruimte en alle comfort binnen handbereik. Per Zwier tent kunnen maximaal 3 personen logeren. Een extra babybedje kan bijgeplaatst worden. Meer kinderen? Reserveer dan een extra kindertent (maximaal 2 kinderen per kindertent). Je maakt gebruik van een luxe gedeeld sanitair gebouw met toiletten, wastafels en heerlijke regendouches. En heb je al gezien dat je – na het uitchecken op de dag van vertrek – nog mag blijven lummelen op het Zwier terrein tot 16.00 uur? Oelala als dat geen ontspannen wordt..

Een weekend Zwieren in een Zwiertent is inclusief:
Een unieke slaapplek aan het water met opgemaakte bedden & handdoeken
• Vegetarische en biologische maaltijden: ontbijt, lunch en driegangendiner
• Gebruik van de gedeelde houtgestookte hottub & sauna
• Inspiratiesessies
• 3 uur varen in een Rustvalkje (fluisterbootje)
• Mooie vaar- en wandelroutes
• Sfeervolle huiskamer met de ‘Bar van Vertrouwen’,spelletjes en ons winkeltje
• De lunch op de dag van vertrek is inclusief, je mag gebruik maken van de Zwier faciliteiten tot 16.00 uur!
(check-uit accommodatie is 11.00 uur)
• Zwiermakers die je 100% thuis laten voelen ♥

Voor prijzen en beschikbaarheid:
https://zwier.nl/logeren/zwiertent/

Havenkamers:
Tweepersoons Havenkamer (voor 2 personen) met:
– Havenkamer voor jullie samen
– Fijne opgemaakte bedden
– Badkamer met regendouche & toilet
– Heerlijke plek aan de haven
– 20 vierkante meter

Tweepersoons Havenkamer (voor 1 persoon)
– Havenkamer voor jou alleen
– Fijne opgemaakte bedden
– Badkamer met regendouche & toilet
– Heerlijke plek aan de haven
– 20 vierkante meter

Eenpersoons Havenkamer (voor 1 persoon)
– Havenkamer voor jezelf
– Een opgemaakt eenpersoonsbed
– Badkamer met regendouche & toilet
– Heerlijke plek aan de haven
– 14,5 vierkante meter

De Havenkamers zijn knus, comfortabel en liggen direct aan de zwemvijver. Een Havenkamer helemaal voor jou alleen of voor jullie samen. Alle kamers zijn los te boeken en hebben een eigen ingang. Ze zijn eenvoudig, sfeervol en met aandacht ingericht. Door de grote ramen en de plek aan de zwemvijver bevind jij je midden in de natuur. Alle Havenkamers zijn omringd door (nu nog jonge ;)) inheemse bloemen en planten.
• Een heerlijk opgemaakt bed(den) & handdoeken
• Ruime badkamer met regendouche, toilet en waskom
• Bureautje en stoel/bankje om te lummelen of te werken
• Airco (warm & koud)
• Waterkoker & verse thee

En natuurlijk zit al het Zwiers erbij tijdens een Weekend Zwieren in een Havenkamer.

Circulair gebouwd:
Wist je dat we met de bouw van onze Havenkamers vooral ook keuzes maken op basis van circulariteit?
We gebruiken hele berkenplex platen voor de wanden zodat we geen kleine stukjes hout weggooien. Daarnaast kiezen we voor dit materiaal, omdat berken in Europa groeien en de laagjes hout van de platen voor een groot deel gelijmd worden met hars, dus zonder kunstmatige stoffen.

Op de grond ligt een marmoleum vloer. Deze bestaat voor 98% uit natuurlijke stoffen zoals lijnzaad, houtmeel, hars en jute. De vloerkleden zijn grotendeels tweedehands. Het beddengoed is 100% katoen en de dekbedden zijn van schapenwol.

De Havenkamers zijn helemaal voorzien van groene stroom van onze eigen zonnepanelen. Onze verse thee komt, uit onze eigen pluktuin of van Wilderland. Zo doen we steeds meer ons best om in het hier en nu voor de aarde te zorgen.

Voor prijzen en beschikbaarheid check https://zwier.nl/logeren/havenkamer/

Logeerloft BovenBoten
Zou het niet heerlijk zijn om een heel weekend lang SAMEN kunt zijn met je allerliefsten.Dat je nergens over na hoeft te denken, écht kunt verbinden en alles wordt geregeld tijdens een Weekend Zwieren in de logeerloft BovenBoten? Wakker worden met een adembenemend uitzicht op de Plassen met haar vele eilanden.
Opladen middenin de natuur, geen haast. Doen wat goed voelt.
In je pyjama ontbijten en genieten van het spectaculaire uitzicht. Misschien besluiten jullie SAMEN het water op te gaan, of een verbonden ademsessie te doen, de Plassen te ontdekken in een elektrische sloep! Of juist even lekker ontspannen in de hottub & sauna met aansluitend een verfrissende plons in het koude water voor nieuwe energie. Aan het einde van de middag gezellig borrelen en een goed gesprek…

Drie dagen tijd, liefde & aandacht voor elkaar. Herinneringen maken, geluk delen, SAMEN lachen en verwonderen. Daar laad je pas écht van op.

Onze BovenBoten Loft is een luxe logeer loft in de Zwier botenloods. De BovenBoten Loft heeft een eindeloos glazen wand met grote schuifdeuren en een groot privé balkon met overkapping en adembenemend uitzicht over de haven. De 6-persoons BovenBoten Loft is van alle gemakken voorzien en heeft naast een gezellige zithoek een mooie open keuken. Er zijn drie kleine tweepersoons slaapkamers waarvan de bedden apart opgemaakt kunnen worden. Er is een fijne badkamer met regendouche en 2 toiletten. En heb je al gezien dat je – na het uitchecken op de dag van vertrek – nog mag blijven lummelen op het Zwier terrein tot 16.00 uur? Oelala als dat geen ontspannen wordt..

Weekend Zwieren in de logeerloft is inclusief:
– aankomen mogelijk vanaf 16.00 uur,inchecken Loft uiterlijk 19.00 uur
– 80m2 logeerloft
– uniek balkon met spectaculair uitzicht over de Vinkeveense Plassen
– 3 slaapkamers met 6 luxe boxsprings
– 1 luxe badkamer met waskom en regendouche
– 2 toiletten
– alle maaltijden (3-gangen diner, lunch en ontbijt)
– dagelijkse inspiratiesessies
– 3 uur varen in een elektrische sloep
– gebruik van sauna & hottub
– gebruik van SUP’s en kano’s (alleen in het zomerseizoen)
– de lunch op de dag van vertrek is nog inclusief, je mag gebruik maken van de Zwier faciliteiten tot 16.00 uur!
(check-uit accommodatie is 11.00 uur)

Voor prijzen en beschikbaarheid check https://zwier.nl/logeren/logeerloft/

Werkwijzen

Verplaatsen kan kosteloos tot 14 dagen voor je reservering. Wel kan het zijn dat voor je nieuwe gewenste datum een andere prijs geldt en dat je daar een meerprijs voor betaalt. Voor annuleringen binnen 14 dagen zijn de annuleringskosten 90% van de totale boekingswaarde en binnen 24 uur 100% van de boekingswaarde.

VAREN

Productomschrijving

Bootverhuur voor particulieren en zakelijke groepen.

Tarieven/Prijzen

Prijzen kan je als particulier vinden op de website www.bootverhuur-vinkeveenseplassen.nl of als zakelijke gast aanvragen via het contactformulier op www.bedrijfsuitje-vinkeveenseplassen.nl.

FAQ

 

Diensten

Voor particulieren verhuren wij boten die zij direct kunnen reserveren en betalen via de website www.bootverhuur-vinkeveenseplassen.nl

 

Voor zakelijke klanten verhuren wij boten waardoor een offerte dient te worden aangevraagd via het contactformulier op www.bedrijfsuitje-vinkeveenseplassen.nl

 

Wij voorzien niet in picknickmanden met inhoud. Men mag eigen eten en drinken meenemen en kan bij de incheck met pin losse drankjes en lekkers kopen.

 

Voor kinderen hebben wij een ontdekkingsbox waarmee de natuur kan worden ontdekt.

HAVEN

Productomschrijving

Wij verhuren het hele jaar door ligplaatsen aan particuliere bootbezitters met boten tot 9 meter.

Tarieven/Prijzen

Tarieven zijn te vinden op www.zwier.nl/haven 

FAQ

Diensten

Ligplaatsen in de zomer in het water. In de winter bieden wij naast ligplaatsen in het water ook ligplaatsen op de wal buiten en in de loods binnen aan. Afhankelijk van de ligplaats kan een stroompunt gehuurd worden. 

Werkwijzen

 

Naast zomer- en winterstalling hijsen wij ook losse boten en spuiten deze schoon. Hijsen en afspuiten doen wij op doordeweekse dagen tussen 9.00 uur en 16.00 uur. Hiervoor hoef je geen afspraak te maken, maar een vooraankondiging kan via haven@zwier.nl. Bij aankomst kan je je melden bij de receptie of iemand aanspreken die op de heftruck rijdt.

 

Wij doen wij niet:
onderhoud aan boten, poetsen van boten, boten winterklaar maken, masten strijken,

masten van de boot naar de opslag brengen, zeilen maken, trailers stallen, boten op de wal stallen in de zomer. Voor veel van deze zaken kunt u op ons terrein terecht bij PMP Jachtbouw of Passet.

 

Havenreglement Zwier 2024

 

Welkom, in onze fijne haven! Wij doen ons best om goed voor jouw

boot te zorgen. Mocht je ergens vragen of opmerkingen over

hebben, wij zijn het best bereikbaar via haven@zwier.nl. We horen het graag!

 

Goed om te weten:

  • Op al onze geleverde diensten zijn de HISWA-voorwaarden van toepassing, tenzij hier anders vermeld. Hieronder leggen wij uit hoe wij zorgen dat het jouw boot(je) aan niets ontbreekt ;-).
  • Om onze processen werkbaar te houden communiceren wij voornamelijk per e-mail. Onze ervaring leert dat mondelinge afspraken toch vaak niet goed worden doorgegeven of nageleefd. Alle acties voor de stalling van boten zijn goed planbaar, dus gemakkelijk van tevoren af te stemmen per e-mail.
  • Om dezelfde reden nemen wij geen contante of pin betalingen meer aan van facturen voor stalling. Alleen zeer kleine bedragen (onder de 100 euro) kunnen gepast cash of per pin betaald worden. Dit zal in de praktijk gaan om betaling voor het hijsen en afspuiten van boten waarvan deze dienst niet bij de stalling zit inbegrepen.
  • Vanaf 2024 vernieuwen wij de beschoeiing en steigers. Het is niet toegestaan om als klant zaken op de steiger aan te brengen. Bestaande zaken op oude steigers mogen blijven totdat deze vernieuwd worden. Wij voorzien iedere nieuwe steiger van 5 ringen (2 op de hoofdsteiger en 3 op de zijsteiger). Hierdoor kan de boot voldoende worden vastgemaakt, eventueel door het aanleggen van een spring. Boeien, venders of hoe ze ook bij jou bekend zijn dienen aan de boot te worden vastgemaakt. Uiteraard staat het je vrij de boot via een slot om de paal van de zijsteiger vast te maken, mits dit niet gepaard gaat met boren, schroeven of iets dergelijks in de steiger.
  • Klussen mag alleen buiten van eind maart tot de eerste week van mei en vanaf oktober tot en met half november op doordeweekse dagen tussen 10.00 uur en 17.00 uur. Dit om andere gasten zo min mogelijk tot last te zijn en schade aan en stof op andere boten in de loods te voorkomen.
  • Schuren met een machine mag alleen met stofafzuiging 
  • We vragen je om de omgeving netjes te houden. Dus leg een zeiltje over de grond als je schildert, ruim verfblikken en dergelijke netjes op in je boot of neem alles mee naar huis. Laat niets achter wat weg kan waaien.
  • Op het gehele terrein van Zwier mag niet worden gelast of met de haakse slijper worden gewerkt! De ervaring leert dat dit te makkelijk schade geeft aan objecten in de omgeving.
  • Oja, en dan nog dit: één keer per jaar brengen we aan al onze vaste klanten servicekosten in rekening. Dit staat of op de factuur van de zomerstalling, of op de factuur van de winterstalling. Dan weet je dat! 

 

Zomerstalling:

  • De zomerstalling periode loopt van 1 april t/m 30 september datzelfde jaar.
  • In het nieuwe jaar, maar voor de start van de zomerstalling, versturen wij de factuur per e-mail.
  • De betaling dient twee weken na het versturen van de factuur te zijn voldaan.
  • Mocht je de ligplaats op willen zeggen, dan moet dit vóór 1 januari voorafgaand aan de betreffende zomerstalling. Doe je dit niet dan zijn wij gerechtigd kosten in rekening te brengen, omdat de kans groot is dat wij niet voldoende tijd hebben om een nieuwe huurder te vinden. Deze hebben dan namelijk hun ligplaats al vastgelegd. Zie voor de details de HISWA-voorwaarden.
  • Uw borg voor de parkeerkaart kunt u terugkrijgen door de kaart in te leveren bij een host in de Huiskamer en een verzoek tot teruggave borg in te dienen per e-mail: haven@zwier.nl
  • Vanaf de eerste maandag in april leggen wij de boten weer in het water. Over de details krijg je van ons bericht voorafgaand aan de stallingsperiode.
  • Wil je zelf nog wat aan de boot doen, of wil je het te water laten aanwezig zijn? Dit kan je aangeven via het bericht dat je van ons ontvangen hebt voorafgaand aan de stallingsperiode. 
  • Als je er niet bij hoeft te zijn, slepen wij de boot naar de ligplaats. Als de boot in het water ligt krijg je bericht per e-mail. Kom je je boot zomer klaar maken? Dan kan je kijken of de boot helemaal naar wens ligt en dit zelf aanpassen. Want zoveel mensen zoveel wensen en wij kunnen deze niet van iedere klant onthouden.
  • Heb je wel winterstalling maar geen zomerstalling? Wij leggen de boot op een voorlopig lege ligplaats in de haven. Kom je je boot snel ophalen? Dan is de ligplaats op tijd leeg voor de huurder.
  • Goed om te weten: wij slepen de boten altijd. We hebben dus geen sleutels van de boot nodig (kunnen we ze ook niet kwijt raken ;-). De boot van het slot halen of op slot leggen is dus een klusje voor jou als klant!
  • Incidenteel gebruik van elektra en één parkeerkaart zitten bij de prijs in. Borg voor de parkeerkaart (€25,-) wordt bij de eerste factuur meegenomen. 
  • Op ons terrein is sanitair (douches en toiletten) aanwezig evenals een vuilnis eiland waar je (op redelijke wijze) gebruik van kan maken. Daar bedoelen wij mee dat een paar flesjes glaswerk en een zakje restafval kwijt kan na een dagje varen. Alle andere soorten afval dien je mee naar huis te nemen.
  • In de Huiskamer kan je in onze Bar van Vertrouwen allerlei lekkers kopen. Dit kan je zelf met pin afrekenen. Vandaar de naam Bar van Vertrouwen.
  • Wij willen je vragen om rekening te houden met de andere gasten. De meeste gasten komen hier voor rust en ruimte, even weg uit de drukke stad. Fijn als je geen (geluids)overlast veroorzaakt op bijvoorbeeld de steigers of het parkeerterrein, zeker na 22.00 ’s avonds. Dank je wel!

 

Winterstalling

  • De winterstalling periode loopt van 1 oktober t/m 31 maart het volgende jaar.
  • In de loop van de zomer versturen wij de factuur voor de winterstalling per e-mail. Ook voor de winterstalling dient de betaling twee weken na het versturen van de factuur te zijn voldaan.
  • Mocht je de ligplaats op willen zeggen, dan moet dit vóór 1 juli voorafgaand aan de betreffende zomerstalling. Doe je dit niet, dan zijn wij gerechtigd kosten in rekening te brengen, omdat de kans groot is dat wij niet voldoende tijd hebben om een nieuwe huurder te vinden. Deze hebben dan namelijk hun ligplaats al vastgelegd. Zie voor de details de HISWA-voorwaarden.
  • Uw borg voor de parkeerkaart kunt u terugkrijgen door de kaart in te leveren bij een host in de Huiskamer en een verzoek tot teruggave borg in te dienen per e-mail: haven@zwier.nl
  • Vanaf de eerste maandag in oktober halen wij de boten weer uit het water. Over de details krijg je van ons bericht voorafgaand aan de stallingsperiode.
  • Wil je zelf nog wat aan de boot doen, of wil je het te water laten aanwezig zijn? Dit kan je aangeven via het bericht dat je van ons ontvangen hebt voorafgaand aan de stallingsperiode. 
  • Heb je wel winterstalling maar geen zomerstalling? Meer maar af in een lege ligplaats in de haven en stuur een e-mail naar haven@zwier.nl met informatie over het nummer en de kleur op de steiger. Dan hoeven wij je boot niet zoeken waardoor wij je boot sneller uit het water kunnen halen.
  • Goed om te weten: wij slepen de boten altijd. We hebben dus geen sleutels van de boot nodig (kunnen we ze ook niet kwijt raken ;-). De boot van het slot halen of op slot leggen is dus een klusje voor jou als klant!
  • Het hijsen (in de herfst en het voorjaar) en schoonspuiten in de herfst zit bij de prijs van de winterstalling in.
  • Boten kunnen bij ons tijdens de winter in het water blijven liggen, buiten op de kant overwinteren of in de loods opgeborgen worden. Er zijn wel wachtlijsten, houdt hier rekening mee. Je kan jezelf op de wachtlijst zetten via de button op de website.
  • Als je boot buiten staat, moet je er zelf voor zorgen dat de boot goed afgedekt is met een (winter)zeil. Maak het zeil niet met tape vast, want de ervaring leert dat dit gedurende de winter los laat en dus ook het zeil niet goed blijft zitten met alle risico’s van dien. De bootbouwer op ons terrein heeft een zeilmakerij waar je een mooi passend zeil kan laten maken.
  • Losse benzinetanks, accu’s en gasflessen moet je uit je boot halen. Ook ingebouwde brandstoftanks moeten leeg zijn als de boot op zijn definitieve winterplek gaat. Dit in verband met brandgevaar en de verzekering. Brand kunnen we niet gebruiken en helemaal niet in de loods met alle dure boten en zonnepanelen op het dak.
  • In de loods kunnen wij een zeil over je boot leggen (omdat de boten daar dicht op elkaar weggezet worden en wij er dan nog goed bij kunnen). Heb je een eigen zeil, kies er dan voor om je boot vrij te laten zetten, dan kan je het zeil zelf over het dek leggen voordat hij wordt weggezet en je er niet meer bij kan.
  • Als je onderhoud aan de boot hebt geregeld bij PMP Jachtservice of Passet Watersport (voor de buitenboord motor), geef dat dan even aan ons door. Daar krijg je in aanloop naar de stallingsperiode de kans voor in een mailing die wij uit sturen. Wij kijken in overleg met hen wat het makkelijkst is qua planning 😉
  • Boten in de winterstalling binnen en buiten kunnen niet tussentijds worden verplaatst. 
  • Van november tot en met maart is de loods gesloten. De boten staan zo dicht op elkaar dat je er niet bij kan zonder een groot risico op schade aan andere boten. 

 

HISWA ALGEMENE VOORWAARDEN HUUR EN VERHUUR LIG- EN/OF BERGPLAATSEN

voor vaartuigen en aanverwante artikelen

Dit zijn de Algemene Voorwaarden Huur en Verhuur van Lig- en/of Bergplaatsen van HISWA-Vereniging (Nederlandse Vereniging van Ondernemers in de Bedrijfstak Watersportindustrie). Deze voorwaarden zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond en de ANWB in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg van de Sociaal-Economische Raad. De voorwaarden gelden uitsluitend voor leden van HISWA Vereniging. Bij misbruik zal HISWA Vereniging daartegen optreden. De voorwaarden zijn gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank Amsterdam op 21 juni 2018 onder nummer 67/2018.

 

ARTIKEL 1 – DEFINITIES 

In deze voorwaarden gelden de volgende definities:

  1. Ondernemer: een natuurlijke persoon of rechtspersoon die met een consument een overeenkomst sluit voor de verhuur van een lig- en/of bergplaats voor een vaartuig en/of een deel daarvan, tegen betaling van een huurprijs. Deze ondernemer is lid van HISWA Vereniging.
  2. Consument: een natuurlijke persoon die met een ondernemer een overeenkomst sluit voor de huur van een lig- en/of bergplaats voor een vaartuig of een deel daarvan, tegen betaling van een huurprijs. Deze consument sluit de overeenkomst niet uit naam van zijn beroep of bedrijf, maar op persoonlijke titel.
  3. Passant: een natuurlijk persoon die voor een beperkt aantal dagen met een ondernemer een overeenkomst sluit voor de huur van een ligplaats voor een vaartuig en/of een deel daarvan, tegen betaling van een huurprijs. In deze voorwaarden wordt onder consument ook een passant verstaan.
  4. Partijen: de ondernemer en de consument of de passant, zoals onder a, b en c omschreven.
  5. Vaartuig: een voorwerp dat is gemaakt om op het water te verblijven en zich daarop te bewegen,inclusief de uitrusting en inventaris die erbij horen. In deze voorwaarden gaat het expliciet om een vaartuig dat is bestemd voor sportbeoefening of vrijetijdsbesteding. Onder dit begrip vallen ook een casco of een vaartuig in aanbouw.
  6. Lig- en/of bergplaats: een ruimte op de wal of in het water die door de ondernemer aan de consument of de passant ter beschikking wordt gesteld voor de plaatsing van een vaartuig en/of een deel daarvan.
  7. Huurovereenkomst: een overeenkomst waarmee de ondernemer zich verplicht om tegen betaling een lig- en/of bergplaats in gebruik te geven aan een consument of passant.
  8. Jaarhuur: huurperiode van 1 april van een bepaald jaar tot 1 april van het daarop volgende jaar(tenzij anders overeengekomen).i. Elektronisch: per e-mail of website.
  9. Zomerseizoen: periode van 1 april tot 1 oktober in een bepaald jaar.
  10. Winterseizoen: periode van 1 oktober van een bepaald jaar tot 1 april van het daaropvolgende jaar.
  11. Winterberging: het (al dan niet overdekt) op de wal verblijven van een vaartuig tijdens de winterperiode, die duurt van minimaal 15 november van een bepaald jaar tot 15 maart van het daaropvolgende jaar. Onder de winterberging vallen ook het op de wal zetten van het vaartuig, het plaatsen van het vaartuig in de winterberging en het te water laten van het vaartuig, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
  12. Haventerrein: de haven en de bijbehorende (parkeer)terreinen en gebouwen.
  13. Havenreglement: regels voor de huishouding, het gedrag en de orde op het haventerrein.
  14. Geschillencommissie: de Geschillencommissie Waterrecreatie in Den Haag.Alle bedragen die in deze algemene voorwaarden staan, zijn inclusief btw.

 

ARTIKEL 2 – TOEPASSELIJKHEID VAN DE OVEREENKOMST EN DE VOORWAARDEN

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod en iedere overeenkomst die de ondernemer en de consument sluiten voor de huur/verhuur van lig- en/of bergplaatsen voor vaartuigen en aanverwante artikelen.
  2. De huurovereenkomst is niet alleen van toepassing op de lig-/bergplaats voor het vaartuig, maar ook op de ruimte die nodig is om maximaal één bijboot of zeilplank te stallen die bij het vaartuig hoort. Dit geldt niet als de ingenomen ruimte daardoor groter is dan de ruimte die de ondernemer aan de consument heeft verhuurd.
  3. Als de huurovereenkomst slechts voor één of enkele dagen wordt gesloten en de huurprijs per dag in rekening wordt gebracht, moet de consument de huurprijs per direct betalen. De artikelen 5, 6 lid 1, 7 en 8 van deze voorwaarden zijn in dat geval niet van toepassing.

 

ARTIKEL 3 – AANBOD/OFFERTE

  1. De ondernemer brengt zijn aanbod of offerte mondeling, schriftelijk of elektronisch uit.
  2. Een mondeling aanbod vervalt als het niet onmiddellijk wordt geaccepteerd, behalve als de ondernemer direct een termijn heeft gegeven om het aanbod te accepteren.
  3. Op een schriftelijk of elektronisch aanbod moet een dagtekening staan. Wordt er in het aanbod een geldigheidstermijn genoemd, dan mag de ondernemer zijn aanbod binnen die termijn niet veranderen of intrekken. Wordt er geen termijn genoemd, dan mag de ondernemer zijn aanbod niet veranderen of intrekken tot en met 14 dagen na de dagtekening.
  4. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de te huren lig- of bergplaats en vermeldt in ieder geval de huursom en de huurperiode, inclusief de mogelijkheden voor verlengingen en beëindiging.
  5. Bij elk aanbod geeft de ondernemer een exemplaar van deze algemene voorwaarden aan de consument.

 

ARTIKEL 4 – OVEREENKOMST

  1. Er is sprake van een overeenkomst zodra de consument het aanbod van de ondernemer accepteert.Accepteert hij dit aanbod elektronisch, dan stuurt de ondernemer elektronisch een bevestiging naar de consument.
  2. Elke overeenkomst wordt bij voorkeur schriftelijk of elektronisch vastgelegd.
  3. Bij een schriftelijke overeenkomst moet de ondernemer altijd een afschrift aan de consument geven.

 

ARTIKEL 5 – HUURSOM

  1. Bij het sluiten van de overeenkomst kan de ondernemer met de consument een vooruitbetaling afspreken van:- maximaal 50% van de huursom bij een boeking binnen 3 maanden vóór aanvang van de huurperiode;- maximaal 25% van de huursom bij een boeking langer dan 3 maanden vóór aanvang van de huurperiode.
  2. Als de consument tijdelijk geen gebruikmaakt van de gehuurde lig- of bergplaats, blijft hij toch de totale huursom verschuldigd.
  3. Als een vaartuig na de periode van de winterberging niet te water hoeft te worden gelaten, moet de consument een nader te bepalen, aangepaste huursom betalen voor de ingenomen ruimte. Deze huursom staat los van de vergoeding die de consument moet betalen voor de noodzakelijkeverplaatsingskosten.

 

ARTIKEL 6 – BETALINGSVOORWAARDEN

  1. De consument moet de huursom betalen binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur, maar in ieder geval op de aanvangsdatum van de overeengekomen huurperiode. Hij kan de huursom betalen op het kantoor van de ondernemer of door het geld over te maken naar een bankrekening die door de ondernemer wordt bepaald.
  2. Als de consument niet op tijd betaalt, is hij in verzuim zonder dat de ondernemer hem in gebreke hoeft te stellen. Toch stuurt de ondernemer na het verstrijken van de betalingsdatum nog één kosteloze betalingsherinnering naar de consument. Daarin wijst hij de consument op zijn verzuim en geeft hij hem alsnog de gelegenheid om de rekening binnen 14 dagen te betalen. In de betalingsherinnering maakt de ondernemer ook melding van de buitengerechtelijke incassokosten die de consument bij niet tijdige betaling verschuldigd is.
  3. Is de 14-dagen termijn die in lid 2 genoemd is, verlopen en heeft de consument nog niet betaald, dan is de ondernemer bevoegd om betaling van het verschuldigde bedrag te eisen, zonder dat hij de consument verder in gebreke hoeft te stellen. De buitengerechtelijke incassokosten die daaraan verbonden zijn, mag hij naar redelijkheid in rekening brengen bij de consument. Hiervoor gelden maximumbedragen die staan in het Besluit vergoeding buitengerechtelijke incassokosten. Onder voorbehoud van wettelijke wijzigingen zijn deze maximumbedragen vastgesteld op:- 15% over de eerste € 2.500,-, met een minimum van € 40,-;- 10% over de volgende € 2.500,-;- 5% over de volgende € 5.000,-;- 1% over de volgende € 190.000,-;- 0,5% over het meerdere, met een maximum van € 6.775,-.

 

ARTIKEL 7 – ANNULERING EERSTE HUUROVEREENKOMST

De consument kan vóórdat de eerste huurperiode begint, de huurovereenkomst annuleren. Hij moet dit dan zo spoedig mogelijk schriftelijk of elektronisch aan de ondernemer laten weten. De consument is in dat geval de volgende kosten verschuldigd:

– 25% van de overeengekomen huursom bij annulering tot 3 maanden vóór aanvang van de huurperiode;

– 50% van de overeengekomen huursom bij annulering binnen 3 maanden tot 2 weken vóór aanvang van de huurperiode;

– de volledige overeengekomen huursom bij annulering binnen 2 weken vóór aanvang van de huurperiode.

 

ARTIKEL 8 – OPZEGGING, DUUR EN VERLENGING VAN DE HUUR

  1. De partijen gaan de huurovereenkomst aan voor een periode van 1 jaar. Dit jaar duurt van 1 april tot 1 april van het daaropvolgende jaar, tenzij de partijen iets anders overeenkomen.
  2. Een huurovereenkomst voor één jaar of voor een zomer- of winterseizoen wordt aan het einde van die periode stilzwijgend voor dezelfde periode verlengd. Daarbij blijven dezelfde voorwaarden gelden, tenzij de ondernemer lid 3 toepast. Deze verlenging gaat niet door als een van de partijen de overeenkomst uiterlijk 3 maanden vóór het begin van de nieuwe huurperiode schriftelijk of elektronisch opzegt.
  3. De ondernemer kan uiterlijk 3 maanden vóór het begin van de nieuwe huurperiode de huursom wijzigen. In dat geval heeft de consument het recht om binnen 21 dagen na ontvangst van dit bericht alsnog de huurovereenkomst op te zeggen. Hij heeft dit recht niet als de ondernemer de huursom wijzigt vanwege een lastenverzwaring aan zijn kant, die het gevolg is van een wijziging van belastingen, heffingen en dergelijke zaken, die ook de consument betreffen.

 

ARTIKEL 9 – RETENTIERECHT EN RECHT VAN VERKOOP BIJ NIET BETALEN

  1. Als de consument de huursom niet op tijd betaalt, kan de ondernemer gebruikmaken van het retentierecht. Dit houdt in dat de ondernemer het vaartuig bij zich kan houden, totdat de consument het totaal verschuldigde bedrag heeft betaald, inclusief de kosten die uit het retentierecht voortvloeien.
  2. Het retentierecht van de ondernemer vervalt als:

– er sprake is van een geschil zoals bedoeld in artikel 13 van deze voorwaarden; en

– de consument het geschil heeft gemeld bij de Geschillencommissie die genoemd is in artikel 15 van deze voorwaarden; en

– deze commissie aan de ondernemer heeft bevestigd dat de consument het verschuldigde bedrag bij de commissie in depot heeft gestort.In dat geval mag de ondernemer het vaartuig niet langer bij zich houden.

  1. Betaalt de consument het verschuldigde bedrag na sommatie niet, dan heeft de ondernemer het recht om het vaartuig te verkopen en te leveren, zonder dat hij daarvoor naar de rechter hoeft te gaan. Dat kan hij alleen doen als aan alle 3 de volgende voorwaarden is voldaan:
  2. De waarde van het vaartuig, inclusief alle daarvoor bestemde materialen en toebehoren, mag niet meer bedragen dan € 10.000,-.
  3. De ondernemer moet de consument per aangetekende brief hebben aangemaand om het verschuldigde bedrag te betalen en daarna moeten minimaal 6 maanden zijn verstreken waarin de consument niet heeft betaald en/of niet schriftelijk en gemotiveerd tegen de vordering is ingegaan.
  4. Na het verstrijken van de genoemde termijn van 6 maanden moet de ondernemer de consument per deurwaardersexploot opnieuw hebben aangemaand om het verschuldigde bedrag binnen 21 dagen te betalen, waarna de consument opnieuw niet heeft betaald.
  5. Het recht om het vaartuig te verkopen vervalt als de consument het geschil heeft gemeld bij de Geschillencommissie en het verschuldigde bedrag bij deze commissie in depot heeft gestort. Het

gaat hier om de Geschillencommissie die genoemd is in artikel 15 van deze voorwaarden.

  1. Is de verkoopopbrengst van het vaartuig hoger dan het bedrag dat de consument aan de ondernemer verschuldigd was, dan moet de ondernemer dit verschil zo mogelijk aan de consument betalen.
  2. Is het vaartuig verkocht en staat het nog te boek op naam van de consument, dan is de consument verplicht om mee te werken aan de beëindiging van deze te boekstelling op zijn naam.

 

ARTIKEL 10 -BIJZONDERE RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VAN DE CONSUMENT

  1. De consument moet het havenreglement en de aanwijzingen in de huurovereenkomst van of namens de ondernemer nakomen.
  2. De consument is verplicht om zijn vaartuig in een goede staat van onderhoud te houden.
  3. Als er verschillen zijn tussen deze algemene voorwaarden en het havenreglement, gaan deze algemene voorwaarden voor.
  4. Als de consument op het haventerrein werkzaamheden aan zijn vaartuig wil verrichten die niet onder het dagelijkse onderhoud vallen, heeft hij daarvoor toestemming nodig van de ondernemer. Die

toestemming is ook nodig voor alle werkzaamheden van derden, behalve als het gaat om garantiewerkzaamheden van of namens de leverancier. In het laatste geval moet de ondernemer, na kennisgeving, toelaten dat deze derden ter plaatse hun werkzaamheden verrichten.

  1. Het is niet toegestaan om de gehuurde lig- en/of bergplaats in onderhuur of bruikleen te geven.
  2. Het is de consument verboden om het vaartuig dat in de haven is afgemeerd of de ligplaats daarvan voor commerciële activiteiten te gebruiken. Ook mag hij in de haven en/of op het vaartuig geen

borden, mededelingen, aanduidingen etc. plaatsen, die gericht zijn op een commerciële activiteit. Daarnaast is het verboden om het vaartuig in de haven te koop aan te bieden.

  1. De consument is verplicht om zijn vaartuig en toebehoren tegen wettelijke aansprakelijkheid te verzekeren in de periode dat hij gebruikmaakt van de lig- en/of bergplaats. De ondernemer heeft het

recht om de betreffende polis van de huurder in te zien.

  1. De consument wordt geadviseerd om zijn vaartuig en toebehoren ook tegen cascoschade te verzekeren.

 

ARTIKEL 11 -BIJZONDERE RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VAN DE ONDERNEMER

  1. De ondernemer is verplicht om behoorlijk toezicht te houden om de goede gang van zaken op het haventerrein en op de vaartuigen te handhaven.
  2. Als er gevaar dreigt voor schade of voor de veiligheid, heeft de ondernemer het recht om op kosten van de consument de noodzakelijke voorzieningen te treffen. Bij spoedgevallen mag de ondernemer

dit zonder waarschuwing doen. In alle andere gevallen mag hij dit pas doen als hij de consument heeft gewaarschuwd en de consument daar niet binnen een redelijke termijn gehoor aan heeft gegeven.

  1. De ondernemer mag een vrijgekomen ligplaats verhuren als de consument hierdoor op geen enkele wijze in zijn huurrechten wordt gestoord.

 

ARTIKEL 12 – AANSPRAKELIJKHEID EN RISICO

  1. De ondernemer is tegenover de consument alleen aansprakelijk voor schade aan het vaartuig of andere gestalde zaken, als die schade het gevolg is van een tekortkoming die is toe te rekenen aan de ondernemer of aan personen die voor hem werken. Hieronder vallen zowel personen die bij de ondernemer in dienst zijn als personen die door de ondernemer zijn aangesteld voor de uitvoering van werkzaamheden.
  2. Als het gaat om de wederzijdse verplichtingen, de aansprakelijkheid en het risico conformeren de partijen zich over en weer aan de wettelijke bepalingen die betrekking hebben op de huurovereenkomst. Dit geldt ongeacht de kwalificatie van de overeenkomst en voor zover in deze voorwaarden geen bepaling is opgenomen die van de wettelijke bepalingen afwijkt.
  3. De consument moet zelf zorgen voor een afdoende verzekering van zijn vaartuig(en). De ondernemer verzekert de vaartuigen niet. Als de consument zijn vaartuig(en) niet afdoende verzekert tegen cascoschade, komt de schade voor zijn eigen risico.
  4. De consument is tegenover de ondernemer alleen aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die is toe te rekenen aan de consument zelf, aan zijn gezinsleden of aan andere personen die de consument heeft uitgenodigd.

 

ARTIKEL 13 – KLACHTEN

  1. Als de consument klachten heeft over de uitvoering van de overeenkomst, dan moet hij deze per brief of elektronisch aan de ondernemer melden. Dit moet hij doen binnen bekwame (gepaste) tijd

nadat hij de tekortkoming heeft geconstateerd of had kunnen constateren. Hij moet de klachten voldoende omschrijven en toelichten.

  1. Als de consument klachten heeft over een factuur, moet hij die bij voorkeur per brief aan de ondernemer melden. Dit moet hij doen binnen bekwame (gepaste) tijd nadat hij de betreffende factuur heeft ontvangen. Hij moet de klachten in zijn brief voldoende omschrijven en toelichten.
  2. Als de consument zijn klacht niet tijdig indient, kan dat ertoe leiden dat hij zijn rechten op dit gebied verliest. Kan het feit dat hij niet tijdig heeft geklaagd niet in redelijkheid aan de consument worden toegerekend, dan behoudt hij zijn rechten.
  3. Als duidelijk is geworden dat de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, is er sprake van een geschil.

 

ARTIKEL 14 – ONTBINDING OVEREENKOMST

Als een van de partijen haar verplichtingen uit deze overeenkomst niet nakomt en er daarbij sprake is van een wezenlijke wanprestatie of toerekenbare tekortkoming, is de andere partij bevoegd om de

huurovereenkomst onmiddellijk te ontbinden, zonder dat hij daarvoor naar de rechter hoeft te gaan. Dit doet niets af aan het recht van deze partij om nakoming van de verplichtingen te vorderen. Bij

ontbinding van de huurovereenkomst wegens een wezenlijke wanprestatie of een toerekenbare tekortkoming, kan aanspraak worden gemaakt op een vergoeding van eventuele schade en op betaling

van alle vorderingen, inclusief de vorderingen die niet direct opeisbaar zijn.

 

ARTIKEL 15 – GESCHILLENREGELING

  1. Als de consument en de ondernemer een geschil hebben, kan elk van beiden dit geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Waterrecreatie, Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag

(www.sgc.nl). Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:

  1. Het geschil gaat over de totstandkoming of de uitvoering van een overeenkomst tussen de ondernemer en de consument.
  2. De overeenkomst betreft diensten of zaken die de ondernemer aan de consument gaat leveren of heeft geleverd.
  3. Op de overeenkomst zijn deze algemene voorwaarden van toepassing.
  4. De Geschillencommissie neemt een geschil alleen in behandeling als:
  5. de consument zijn klacht eerst bij de ondernemer heeft ingediend;
  6. de ondernemer en de consument samen niet tot een oplossing zijn gekomen;
  7. het geschil aan de Geschillencommissie is voorgelegd binnen 12 maanden nadat de consument zijn klacht bij de ondernemer heeft ingediend;
  8. het geschil aan de commissie is voorgelegd in de vorm van een brief of in een andere vorm die door de commissie is bepaald.
  9. De Geschillencommissie neemt in principe alleen geschillen in behandeling die een financieel belang hebben van maximaal € 14.000,-. Heeft een geschil een financieel belang van meer dan €

14.000,-, dan kan de commissie dit alleen behandelen als beide partijen hier uitdrukkelijk mee instemmen.

  1. Als een consument een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie, is de ondernemer verplicht om dat te accepteren. Als de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, moet hij de consument vragen om binnen 5 weken te laten weten of hij daarmee akkoord gaat. De ondernemer moet daarbij aankondigen dat hij – als de consument niet binnen die 5 weken reageert – een procedure bij de rechtbank kan starten.
  2. Bij de behandeling van het geschil en het doen van de uitspraak volgt de Geschillencommissie het reglement dat voor de commissie geldt. Desgevraagd wordt dit reglement naar de consument en/of

de ondernemer toegestuurd. De uitspraken van de Geschillencommissie hebben de vorm van een bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.

  1. Alleen de rechter en de genoemde Geschillencommissie zijn bevoegd om kennis te nemen van geschillen tussen de ondernemer en de consument.

 

ARTIKEL 16 – NAKOMINGSGARANTIE

  1. HISWA Vereniging staat ervoor garant dat haar leden de bindende adviezen van de Geschillencommissie nakomen. Dit geldt niet als een lid besluit om het advies binnen 2 maanden na de verzending hiervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Blijft het advies na toetsing door de rechter in stand en is het vonnis waaruit dit blijkt onherroepelijk, dan gaat de garantstelling opnieuw in.
  2. Per bindend advies keert HISWA Vereniging maximaal € 10.000,- uit aan de consument. Dit geldt ook als de consument volgens het bindend advies meer dan € 10.000,- van de ondernemer tegoed heeft. In dat geval ontvangt de consument € 10.000,- van HISWA Vereniging en heeft HISWA Vereniging een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat de ondernemer de rest betaalt.
  3. Om aanspraak te maken op deze garantie moet de consument dit schriftelijk aanvragen bij HISWA Vereniging. Ook moet hij de vordering die hij op de ondernemer heeft, aan HISWA Vereniging

overdragen. Als de vordering hoger is dan € 10.000,-, hoeft de consument in principe alleen het deel van de vordering over te dragen dat onder de € 10.000,- uitkomt. Maar als de consument dat wil, kan hij ook het deel van de vordering overdragen dat boven de € 10.000,- uitkomt. HISWA Vereniging zal dan op eigen naam en kosten de betaling daarvan van de ondernemer vorderen. Slaagt HISWA

Vereniging daarin, dan zal zij het bedrag aan de consument uitkeren.

  1. HISWA Vereniging geeft geen nakomingsgarantie als – voordat de consument heeft voldaan aan de formele inname vereisten voor de behandeling van het geschil door de Geschillencommissie – sprake is van een van de volgende situaties:
  2. Aan de ondernemer is surséance van betaling verleend.
  3. De ondernemer is failliet verklaard.
  4. De bedrijfsactiviteiten van de ondernemer zijn feitelijk beëindigd.

Bepalend voor deze situatie is de datum waarop de bedrijfsbeëindiging in het Handelsregister is ingeschreven of een eerdere datum, waarvan HISWA Vereniging aannemelijk kan maken dat de

bedrijfsactiviteiten feitelijk zijn beëindigd. Onder de formele inname vereisten worden de handelingen verstaan die de consument moet doen om het geschil door de Geschillencommissie te laten behandelen. Hieronder vallen het betalen van klachtengeld, het insturen van een ingevuld en ondertekend vragenformulier en een eventuele depotstorting.

 

ARTIKEL 17 – RECHTSKEUZE

Op alle geschillen met betrekking tot deze overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing, tenzij op grond van dwingende regels ander nationaal recht van toepassing is.

 

ARTIKEL 18 – AFWIJKING VAN DE VOORWAARDEN

Aanvullingen of afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen mogelijk als deze niet in het nadeel zijn van de consument en als deze schriftelijk of elektronisch zodanig zijn vastgelegd dat de consument ze eenvoudig kan opslaan.

 

ARTIKEL 19 – WIJZIGINGEN

Als HISWA Vereniging deze algemene voorwaarden wijzigt, gebeurt dat altijd in overleg met de ANWB en de Consumentenbond.


F&B 

Iedereen die bij Zwier langs komt kan gebruik maken van de keuken. Alle informatie hierover staat op deze website: https://zwier.nl/de-huiskamer/ 

Productomschrijving

Bij Zwier geloven we in koken met aandacht én hebben we de droom om steeds beter met de natuur samen te leven. We bereiden verse biologische, met name plantaardige maaltijden. De ingrediënten komen van lokale toeleveranciers, veel van het seizoen en waar het kan, lekker uit onze eigen moestuin.

We werken met een meerdaags menu. Dit maakt het mogelijk ingrediënten slim in te kopen en zo min mogelijk te verspillen. En zeker niet onbelangrijk; we gebruiken geen gas, koken op inductie met zonnestroom van onze eigen panelen en maken zoveel mogelijk grote hoeveelheden tegelijk van onze soepen, sauzen en taartjes.

In de Huiskamer wordt er (h)eerlijk gekookt voor de logeergasten en aanwaaiers. Ook vind je hier de Bar van het Vertrouwen waar je zelf je drankje mag pakken en afrekenen.

 

We koken doordeweeks voor zakelijke groepen, dan kan je niet aanwaaien om mee te eten. In het weekend zijn er altijd logeergasten waarvoor wordt gekookt. Tijdens het weekend kan je aanwaaien om te vragen of je kan mee eten of van tevoren een bordje reserveren. Zie bij tarieven/prijzen hierover meer details. 

 

Je kan altijd aanwaaien voor een drankje of wat te snacken uit ons winkeltje. We zijn 7 dagen per week open. 

Tarieven/Prijzen

Doordeweeks is iedereen welkom om gezellig een drankje te doen en in het weekend (vanaf vrijdag 16:00 t/m zondagmiddag) ook om aan te schuiven voor onze maaltijden tijdens de vaste eetmomenten. Doordeweeks serveren wij geen ontbijt, lunch of diner voor particulieren, alleen voor zakelijke gasten. Via onze website kan je tot 24 uur van tevoren online reserveren om mee te eten in het weekend. Geef aan welke dag,maaltijd (ontbijt, lunch of diner) en met hoeveel personen je komt eten + evt. allergenen. Op de dag zelf zonder reservering ben je uiteraard ook welkom om aan te schuiven, we koken altijd extra, maar er is dan geen 100% garantie dat je mee kan eten. Tijdens de schoolvakanties is onze Huiskamer 7 dagen in de week geopend voor aanwaaiers. 

We hebben geen menu-kaart, maar koken elke dag een vast menu. Dit menu wisselt door de week heen. De kok schept de maaltijd voor je op en vertelt wat hij / zij die dag voor je gemaakt heeft. Wij serveren onze maaltijden op servies (we doen niet aan wegwerpservies). Na het eten lever je de borden en bestek weer bij ons in en wij doen de afwas.

 

Kom je mee-eten,meld je bij aankomst in de Huiskamer dan eerst even bij de receptie. Heb je gereserveerd? Dan weten we dat je er bent, heb je niet gereserveerd, dan checken we altijd even met de kok of er voldoende eten is. 

 

Hieronder staan de tijden en de prijzen:

  • Ontbijt zaterdag of zondag: 08:30-10:00 €16,25
  • Lunch zaterdag: 12:30-13:30 €17,50
  • Zondag verspil-0 lunch: 12:30-13.30 €13,50
  • 3-gangendiner op vrijdag of zaterdag: 18:00-19:00 €34,-
    • Tussen 17:00 – 18:00 kan je je voorgerecht ophalen en tussen 18:00 – 19:00 je hoofdgerecht & toetje
  • Kids eten mee met het normale menu met 50% korting tot 12 jaar.

Haal je maaltijd op in de Huiskamer bij de Zwier Kok en zoek een fijn plekje. Heb je dorst? Pak dan een drankje. Je maaltijd en drankje reken je zelf af bij onze Bar van het Vertrouwen. Kom je aanwaaien tijdens de openingstijden van de Huiskamer om alleen wat drinken? Je mag zelf koffie / thee of een ander drankje(s) pakken uit onze Bar van het Vertrouwen. Deze reken je af op de tablet met pinautomaat die in onze Huiskamer staat. Kies zelf een plekje om te zitten in onze Huiskamer of ergens buiten op het terrein.

 

Heb je een bootje (gehuurd) en wil je de maaltijden meenemen, dat kan natuurlijk, Ook dan haal je de maaltijd op bij de kok in de Huiskamer tijdens de vaste eetmomenten. Je krijgt je maaltijd mee op ons servies, en zet alles in een kratje (die hebben we ook!)en bij terugkomst lever je alles weer bij ons in voor de afwas. Je maaltijd en drankjes reken je zelf af via de tablet met pinautomaat die in de Huiskamer staat.

 

In de Huiskamer hebben we ons Zwier winkeltje, waarin we wat snacks en ijsjes verkopen voor de lekkere tussendoor trek, maar ook een aantal mooie boeken en leuke hebbedingetjes die we zelf ook heel erg leuk vinden! Alles van ons Zwier winkeltje reken je zelf af via de tablet met pinautomaat die in onze Huiskamer staat.

 

Kom je bij Zwier en heb je zelf eten en drinken mee, dan mag je dit alleen nuttigen buiten op het terrein of in je (gehuurde bootje)niet in de Huiskamer.

 

ZAKELIJK

[Niet voor de klant, maar als achtergrond informatie te gebruiken/: Zwier verhuurt vergader- en trainingslocaties aan zakelijke groepen en voor retreats. Beide groepen kunnen locaties huren al dan niet in combinatie met het huren van slaapaccomodaties (zie de uitleg van de slaapaccomodaties bij ‘logeren’). Bij de beide zakelijke doelgroepen (vergader/trainen en retreats) is het het doel om de klant zo snel mogelijk in contact te laten komen met een Zwiermaker. Je mag bij vragen over zakelijke groepen daarom altijd – naast het antwoord – ook doorverwijzen de volgende link: https://zwier.nl/zakelijk/contact/

De link brengt je naar de pagina waar je: 

  • een offerte kan aanvragen: 
  • persoonlijk contact op kan nemen via de telefoon (0294281426 + toets 1) of via de mail zakelijk@zwier.nl 

 

Hieronder staat alle informatie voor groepen die Zwier willen gebruiken als vergader/trainingslocatie:]

Productomschrijving

Herontdek je zelf, stap uit de dagelijkse onrust, vertraag en kom samen met je team bij Zwier. Wij overbruggen de kloof tussen je dagelijkse werkzaamheden en persoonlijke groei. We bieden geen standaard vergaderruimtes of standaard horeca-ervaringen. In plaats daarvan werken we elke ochtend met de missie om jou en je team te inspireren, een gevoel van thuiskomen te bieden en een groen- en waterrijke bloeiplaats te creëren waar echte verbinding en beweging ontstaat. Pak de ruimte om te reflecteren voor nieuwe inspiratie.

 

Bij Zwier hebben we verschillende plekken waar je samen kan komen. Zwier is meer dan een ‘gewone vergaderlocatie’. Er zijn veel mogelijkheden binnen en buiten. Ontdek Zwier en voel je vrij om gebruik te maken van het buitenterrein, het natuurgebied in de omgeving én de Vinkeveense plassen om samen te verdiepen. Zwier gelooft in de kracht van ontspanning. Tijdens jullie verblijf zorgen de Zwierkoks voor heerlijke biologische, met name plantaardige, gerechten. 

Zwier verhuurt 3 ruimtes voor zakelijke groepen en retreats: 

  1. De Werfplaats is onze grootste locatie, lekker licht en multi inzetbaar.Dit is onze ruime en creatieve binnenlocatie voor een meeting, brainstorm, training of retreat. Twee verdiepingen voor jullie zelf, van alle gemakken voorzien. Geschikt voor 18 – circa 50 personen (afhankelijk van de opstelling). Lees hier alles over de Werfplaats: https://zwier.nl/zakelijk/locatie/werfplaats/
  2. In de Ontwikkelloft BovenBoten zit je met je neus in de wolken met een waanzinnig uitzicht en een privébalkon. Hier halen we buiten naar binnen door een 8 meter glazen pui met uitzicht op de Plassen. Het uitzicht op het weidse water met eilandjes doet jouw energie weer stromen. Deze plek nodigt uit om groots te dromen, te verbinden en te werken. Een vrijer gevoel ga je niet vinden. Geschikt voor 12 – 16 personen (afhankelijk van de opstelling). Lees hier alles over de Ontwikkelloft BovenBoten: https://zwier.nl/ontwikkelloft/ 
  3. Vergaderen op het water? Dat kan in de Drijvende Kracht. Een vergaderark op het uiterste puntje van de stijger, met eigen tuin en bootje. Op het terrein zijn diverse plekken waar je tot rust kan komen of met elkaar kan brainstormen. Langer dan één dag met jouw team brengt verdieping en ontspanning. Daar dragen wij graag aan bij en daarom kun je bij Zwier ook met je team overnachten in onze circulaire HavenHuisjes. Vers van de pers! Sinds mei 2023 is onze vergaderark de Drijvende kracht te boeken. Op het water met eigen tuin en bootje zit je midden in de natuur… Geschikt voor 2 – 8 personen. Lees hier alles over de Drijvende Kracht: https://zwier.nl/vergaderark/ 

 

Als toevoeging aan je programma kunnen we verschillende dingen aanbieden om stappen te maken met je team. Van meedenken in het totale programma tot het toevoegen van fijne activiteiten. We sparren graag met je over de mogelijkheden. Mogelijkheden zijn bijvoorbeeld: 

  • Stilte wandeling
  • Het water op met een Rustvalkje
  • Een fijne yogasessie
  • Ademsessie aan het begin of eind van de dag
  • Meer informatie over deze mogelijkheden is te vinden op: https://zwier.nl/zakelijk/activiteiten/ 

We bieden specifieke programma’s en programma onderdelen, waar verbinding met je team centraal staat en je wordt meegenomen op reis. Een reis waarbij we de natuur in gaan, je uitgedaagd wordt om de diepere laag in jezelf op te zoeken, te voelen en ervaren. Daar zit de groei en jullie bloei. 

Als je meer dan één dag aan de slag wilt met je team kan je blijven overnachten. Informatie hierover is te vinden op: https://zwier.nl/zakelijk/overnachten/ 

 

Waar alle groepen gebruik van kunnen maken:

  • Zwierkeuken: Bij Zwier geloven we in de kracht van ontspanning. En dat vind je ook terug in onze eetbeleving. Eten is iets dat je samen doet. Aan tafel, in alle rust. De Zwierkoks koken voor jou biologisch, met name plantaardige maaltijden. Informatie over de keuken is te vinden op deze site: https://zwier.nl/zakelijk/eten-en-drinken/ 
  • De Vuurplaats: Goede gesprekken ontstaan bij het vuur. Hier kunnen jullie in de avond eten, de dag laten indalen en in het vuur turen. Doe wat op dat moment goed voelt.
  • ’t Haventje: Wij geloven dat verandering van omgeving bijdraagt aan nieuwe inzichten. Daarom nodigen we je uit gebruik te maken van ons buitenterrein. Het Haventje is een fijne plek om aan het water te zitten of erin te duiken.

 

Tarieven/Prijzen

Tarieven voor onze vergaderlocaties zijn te vinden op deze site: https://media-01.imu.nl/storage/zwier.nl/23507/tarieven-2024-1.pdf 

Retreats 

Retreats georganiseerd door externen

 

Loop je vast bij het vinden van de perfecte retreat locatie? Zoek je een plek die goed voelt? Dichtbij de natuur en toch centraal met comfort, fijne mensen die helemaal voor je klaar staan? Dat zijn wij. Midden in de natuur, aan de Vinkeveense Plassen, met diverse ruimtes, overnachtingsmogelijkheden en alle faciliteiten die je nodig hebt. We hebben een eigen keuken waar de Zwierkoks zorgen voor vegetarische en biologische maaltijden en voldoende (gratis) parkeergelegenheid. 

 

Dé plek voor jouw retreat. Jij hoeft je alleen maar te focussen op jouw deelnemers. Wij doen de rest!

 

  • Zwier kan retreats tot 30 personen ontvangen.
  • Alle props die je nodig hebt voor jouw retreat, zoals matjes, meditatiekussens en dekens, hebben wij in huis.
  • De ruimtes zijn voorzien van airco en Sonos geluidsysteem.
  • De Zwierkoks bereiden met liefde verse biologische en vegetarische maaltijden.
  • Er is een hottub en sauna aanwezig voor ontspanning.
  • Het water op? We hebben elektrische rustvalkjes voor je klaar liggen. In de zomer zijn er ook sups en kano’s.
  • Onze Circulaire Havenhuisjes en Havenkamers zijn voorzien van eigen sanitair en opgemaakte bedden, met uitzicht op de haven.
  • Een meerdaags retreat? We bieden onze Pakschuyt boot aan als logeerplek voor de begeleider / docent van het programma. Zo kun je jezelf makkelijk terugtrekken en ook goed voor je blijven zorgen 😉
  • Met onze lichte en unieke ruimtes midden in de natuur, zijn we de ideale plek voor diepe transformatie en verbinding!
  • We nemen alles voor je uit handen. We ondersteunen je bij elke stap, van planning tot uitvoering.

 

  1. Kiezen

Kies de perfecte ruimte, logeerplekken en setting voor jouw retreat.

  1. Samen organiseren 

Laat de Zwiermakers je helpen bij het opzetten van jouw retreat.

  1. Genieten

Geniet van de luxe circulaire Havenhuisjes, heerlijke maaltijden, alle faciliteiten en persoonlijke aandacht.

 

De Werfplaats is onze grootste locatie, lekker licht en multi inzetbaar, voorzien van een boven- en benedenruimte. Diverse props aanwezig. Voor gezelschappen tot 30 personen.

 

Liever met je neus in de wolken? Dat kan in onze BovenBoten loft met een waanzinnig uitzicht over de Plassen en een privébalkon. Diverse props aanwezig. Voor gezelschappen tot 15 personen.

 

Geniet van de maaltijden uit de Zwierkeuken. Bij Zwier geloven we in koken met aandacht én hebben we de droom om steeds beter met de natuur samen te leven.

 

We bereiden verse biologische, met name plantaardige maaltijden. Van ontbijt tot diner. De ingrediënten komen van lokale toeleveranciers, veel van het seizoen en waar het kan, lekker uit onze eigen moestuin.

 

Wil je een meerdaags retreat bij ons organiseren dan overnachten jullie in onze circulaire Havenhuisjes en/of in onze gloednieuwe 1- en 2-persoons Havenkamers met uitzicht over de haven.

 

Er zijn 9 Havenhuisjes. Elk huisje is voorzien van een koelkast, koffiemaker en waterkoker. In de ruime badkamer vind je een regendouche, toilet en waskom. De bedden zijn opgemaakt met knisperende witte lakens en handdoeken liggen klaar.

 

Er zijn op dit moment 8 eenpersoons Havenkamers en 4 tweepersoons Havenkamers (in totaal 16 bedden). Vanaf oktober 2024 komen daar nog 4 eenpersoons Havenkamers en 2 tweepersoons Havenkamers bij (in totaal 24 bedden). Elke Havenkamer is voorzien van een koelkast, waterkoker & verse thee, een bureautje en stoel/bankje om te lummelen of te werken en een Airco (warm & koud).

In de ruime badkamer vind je een regendouche, toilet en waskom. De bedden zijn opgemaakt met knisperende witte lakens en handdoeken liggen klaar.

 

Met Zwier als retreatlocatie til je jouw retreats naar een hoger niveau. Zwiermaker Vianne helpt je graag. Zij vertelt je meer over onze tarieven, locaties en mogelijkheden! Mail je aanvraag graag naar: zakelijk@zwier.nl

Bloei is een spin-off van Zwier en organiseerd retreats op Zwier. Zoals de Avondreis, de 48-uurs reis en op maak gemakte Business retreats.

 

ALGEMEEN/OVERIG

 

  • Openingstijden: we zijn ieder open tussen circa 8.00 en 20.00. Doordeweeks kan je altijd langskomen om gezellig een drankje te doen en in het weekend (vanaf vrijdag 16:00 t/m zondagmiddag) ook om aan te schuiven voor onze maaltijden tijdens de vaste eetmomenten. Doordeweeks serveren wij geen ontbijt, lunch of diner voor particulieren, alleen voor zakelijke gasten.

 

  • Wat doen we niet: feesten, verjaardagen, partijen, bruiloften/trouwerijen, een losse nacht logeren

 

  • 15 min van Amsterdam & gratis parkeren: Zwier ligt aan de noordkant van de Vinkeveense Plassen. Tussen Amsterdam en Utrecht in. Super goed aan te rijden vanaf de A2. Tevens kan je bij ons gratis parkeren als je komt logeren, varen of langskomt met jouw team, zakelijke groep of retreat.

 

  • Vinkeveens Plassen: Zwier ligt midden in de Randstad aan de Vinkeveense Plassen. Een uniek gebied waar de mens en de natuur goed samen gaan. Waar stilte en plezier elkaar afwisselen.

 

Quotes

[Hier vermelden we enkele quotes die de bot kan gebruiken om het DNA van Zwier wat te ondersteuning te geven in de chats met de klant]

 

Waar het schuurt gaat het glimmen

  • Groots dromen is hart ❤️ werken
  • Ik heb geen tijd om me te haasten
  • Ongemak dient de mens